Hoe registreer je een stage?

Elke stage moet formeel geregistreerd worden. Dat is nodig om correct over de stages te kunnen rapporteren en om in crisissituaties studenten snel te kunnen lokaliseren. De faculteiten hebben verschillende systemen voor die stageregistratie:

• De faculteit Diergeneeskunde werkt met VESTA.
  • De faculteit Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen werkt met SPARTA, een eigen systeem vanwege hun specifieke beroepsgereglementeerde stages.
  • De faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen gebruikt STAR voor de stageregistratie van de educatieve masteropleidingen.
  • De faculteit Wetenschappen gebruikt MATIX (opleiding Marine Biological Resources) en PLATO (opleidingen Fysica & Sterrenkunde, en Informatica)
  • De faculteit Ingenieurswetenschappen en Architectuur werkt met PLATO.

De stageregistratiesystemen van de faculteiten zullen hier verder aangevuld worden.

Momenteel wordt er ook gewerkt aan de optimalisatie van het proces voor de stageovereenkomsten. Lees hier alvast meer over wat een stageovereenkomst is.

Nieuwsgierig naar welk systeem jouw faculteit en/of opleiding gebruikt. Vraag het aan je stagecoördinator.

Laatst aangepast 11 januari 2024 09:42