ENLIGHT: een Europese Universiteit

ENLIGHT is een netwerk met 9 Europese partners en verenigt de Universiteit van het Baskenland (ES), de Universiteit van Bordeaux (FR), de Comenius Universiteit in Bratislava (SK), de Nationale Universiteit Ierland in Galway (IE), Universiteit Gent (BE), de Universiteit van Göttingen (DE), de Rijksuniversiteit Groningen (NL), de Universiteit Tartu (EE) en de Universiteit van Uppsala (SE).  Zij bundelen de krachten als universitaire alliantie om structureel te gaan samenwerken op vlak van onderwijs en onderzoek. Tegen 2030 wil ENLIGHT een open ruimte creëren tussen de partners waarbij studenten, docenten en onderzoekers makkelijk toegang hebben tot onderwijs en onderzoek over het hele netwerk heen via een digitale, interuniversitaire campus.

Laatst aangepast 31 januari 2024 14:31